Maraton Öncesi Pubis Problemi

Mart ayında yapılacak olan Antalya maratonu öncesi  16 haftalık FIRST programını kullanmaya kaar vermiştim. İlk haftasında yaptığım interval sonnrası sol iç baldırdaki ağrıyı hissettim.2011 yılının Mayıs ayında futbol sonrası ağrıyı hissetmiş,MR çektirmiş  sonuçlar  iyi çıkmıştı. Ondan sonra  futbol oynayamamış , sadece koşu yapmıştım . Osmangazi koşusunu 4 km  ,  Bozcaada 21 km (fakat 17.km de sakatlanmıştım) , Avrasya’da 15 km , Riva da 21 yerine 10 km koştum.

2011 Aralık ayında  Spor hekimliğine giderek tedavi olmaya karar verdim. Çekilen röntgen sonrası Dr Gökhan Bey ile bir takım bulguları paylaştık.MR daha önce temiz çıkmasına rağmen , röntgende beklediği olmuştu. Muhtemelen geçmişten kalan ve bugüne kadar devam eden sıkıntı pubis kemiğini aşındırmıştı.(üst kısımdaki toparlak bölge) Oradaki bağlar zedelendiğinden uzun ve hızlı koşuların bu tahribatı arttıracağını söyledi. Özellikle ani hareketler gösteren futbol , masa tenisi gibi sporlar kesinlikle yapmamam gerektiğini iletti. Futbolu 6-7 aydır oynamıyorum ama haftada 4 kere oynadığım masa tenisi hiç iyi haber olmadı.

Yer hareketleri (pilates , planking..)  ve yüzmenin iyi geleceği için 2012 başında yüzmeye , hergün de 10-15 dakika yer hareketi yapamaya başladım . Yüzme kursunda 16-30 yaş arası 10-15 kişi ders alıyor . Muhtemelen en büyükleri benim. 32 yaşında yüzmeyi öğrenmek de  kolay olmadı . Daha önceleri  suyun üzerinde sadece çırpınıyormuşuz.

 

 

Yukarıda gördüğünüz resimde pubis kemiğine bağlı eklemlerin , kaslar  ayak kasları , yan kaslar ve mide kasalarına bağlı olduğundan bu kasaların hepsinin iyi çalışması lazım ki bir taraftan zarar görmesin.

Koşma , yüzme , yer hareketlerinin hepsi  bir arada yapmaya başladım . Kar yağan bu günlerde koşmaya ara vermem 6 hafta sonrası maraton koşmama büyük engel olacak ama önümüzdeki 5 hafta bu kararı almak durumunda kalacağım .

Önemli olan bu sakatlığı atlatmak.

 

Bir Cevap Yazın

Beagle'ın İzinde...

Nereye sürüklerse...

Prakkypedia

Corporate communications + PR Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU / Çocuk ve eğitime dair ne varsa...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Kaan Öztürk Blog

Akademik hayat, bilim, çeşitli fikriyat

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

Two Thirds Done

thoughts of a 69 year old boy

Oyun Merdiveni

Özgün soru yaratanların , eğlenirken öğrenenlerin oyun bahçesi...

Ritim

Bitirmem mucize değil. Asıl mucize başlamak için gösterdiğim cesaret. -John Bingham.

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 240 takipçiye katılın

