Ortaokullar Arası Bilgi Yarışması Öncesi _ 1994

BİLGİ YARIŞMASI ÖNCESİ …

 Yaş 14… Vasat Ortaokul 1 ve 2.sınıftan  sonra KALIN bir dersane MATEMATİK kitabıyla matematiğe duyulan hayranlıkla ortaokul son sınıfım daha iyi geçiyordu. Matematiği çok sevdikten sonra Fen bilgisine olan hayranlığım da günden güne artıyordu .

İkinci dönem dersimize girecek olan Tevfik Hocamız diğer hocalardan farklılığıyla bizler için gerçek bir ÖĞRETMEN , EĞİTMEN benim içinse hayatımın dönüm noktalarımdan biri olacaktı . Türkçe dersini sevdirip , bugünlerde TDK ile çalışmalar yapacak kadar Türkçe ve dilbilgisi ile uğraşmama zemin hazırlamıştı.

Lise dönemine hazırlanırken vasat öğrencilikten iyi öğrenciliğe geçiş yapmıştım. Okulumuzun Mahmut Hocası olan sert hocamız Şükrü Hocamız bir gün odasına  beni çağırmıştı . Şükrü hocamız eğer birini çağırıyorsa ya “dayak yiyeceksiniz “ ya da “azar işiteceksiniz “ demektir.

Beni çağırıp : “2 hafta sonra bilgi yarışmamız var . Türkçe ve Matematik ayrıca Fen 3 ‘den senin katılmanı istiyorum”

2 haftaya mı , çağrılmamaya mı şaşırmamı bilemeden odadan çıkmış oldum . Tatlı bir heyecan sardığı gibi , büyük bir sorumluluk da içime oturmuştu… Böyle bir şeyi beklemediğim için mi , yoksa bu yükü kaldıramayacağım için mi bilemedim ama o gün özgüvenim içinde bulunduğu volkanik kraterden çıkmış oldu .

Matematik ve Türkçe hocamızla çalışmak artık ayrı bir zevkti. Belediyespor futbol takımı, voleybol okul takımında olmam da o yıllarda spor hayatımın temelini oluşturmuştu. Artık hocalarım beni seviyor, farkı bakıyordu.

2 hafta sonra hayatımın en heyecanlı, ilk günlerinden birini yaşayacaktım. Akabinde voleybol maçlarımız, futbol elemelerimiz olacaktı ama bilgi , okulu temsil adına büyük bir sınav verecektik .

Sınav günü gelmişti , heyecanlı bir şekilde okula gitmiştim ama ailemin haberi yoktu . Olsaydı da manevi destek dışında birşey yapmayacaklardı.    O yıllarda başarılarımı sadece öğretmenlerim, eğitmenlerim takdir ediyordu. En önemlisi de kendimden gurur duyuyordum. O yıllarda oluşan hakkını verme, değerini verme gibi sağlam bir kişiliğin temellerini atacaktım .

Okulun en güzel yemeklerini yedirip, araçlarla okula götüreceğini düşünürken 12.00 gibi “Herkes dağılsın , 13.30 da burada olsun “ dendi. Yine de heyecanla eve gittim, kapıyı çaldım.

Annem ve ablam yoktu . Ne yapacağımı düşünürken 3 kız büyütmüş, sert ve marifetli merhume Şerife abla beni çağırdı ve bir tane yumurta kırdı , az yoğurt ile beni doyurmuştu . Bir yumurta, az yoğurt ve ev ekmeği ile 4 Türkçe, 4 Matematik sorusunu tam yapmış , Şerife ablaya şükranlarımı sunmuştum . Bu sevincimi de onunla paylaşamadan kaybetmiştim.

O gün 7. Olmuştuk ama ben görevimi tam olarak yapmıştım . Emine sözel sorularını kaçırarak 7.olmamızı sağlamıştı.

 

 “İyi ağaç kolay yetişmez; rüzgar ne denli güçlü eserse,ağaç da o denli sağlam olur “ O yüzden siz siz olun , sadece başarıya odaklanın , size verilenlerle yetinin…

Bir Cevap Yazın

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

