ULUDAĞ ZİRVE YÜRÜYÜŞÜ _ 24 Temmuz 2010

Tatil öncesi güzel bir organizasyon olacağını düşündüğümüz Uludağ Zirve yürüyüşü Pazar günü erken saatte başladı . Benimle geç de olsa organizasyonlara katılan Bilgehan , ilk defa gelecek olan Ahmet ve zorla ikna ettiğimiz şefimiz Ahmet Zahit Bobo ‘da bize katıldı . Önce otobüslerle oteller bölgesine gittik ve oradan yürüyüşe başlamak için toplandık (Eskişehir’den geleceklerle birlikte) . Yaklaşık 12 + 12 toplam 24 km yürüyeceğimizi bildiğimiz halde enerjik bir şekilde yürüyüşe başladık . Kazancı ve Olimpik koşularından tanıdığım arkadaşlarla maraton / yarı maraton muhabbetleri yaptık . Elimdeki kamera ile bol bol resim çekerek , şefimizle uğraşarak , hikayeler anlatarak  volfram bölgesine oradan da 2486 m yüksekliğinde Keşiş tepeye vardık . Yolda bazı bilgiler iletildi . 2100 m’den sonra bodur ardıçlar, 2300 m kadar otsu türler ile temsil edilen Alpin bitkiler hakim olup , sonrasında bitki türlerini göremezmişiz. 700 ‘e yakın Uludağ’da yaşan ender bitki örtüsü olduğu söylenmişti. Gerçekten de Volfram bölgesinde tek bir yeşillik göremedik.

Keşişler tepesini geçtikten sonra 120 kişi durdurularak ;

Buradan itibaren 2 yolunuz var :

1)    5km yürüyerek gerçek zirveye gidebilirsiniz.

2)    3 km zirveden aşağıya inip Göller bölgesini görebilirsiniz.Tekrar bu noktaya gelip bize katılabilirsiniz.

İstanbul  ve Eskişehir’den gelen bazı arkadaşlar ikisini de görüp görmeyeceğimizi sordu . Öncümüz gülerek :

–          Bu şıkkı bilerek söylemedim . Göller bölgesine inip, dik bir kayalık yamaçtan çıkıp zirveye gitmeniz gerekiyor. Hem güç hem de zamanınız olmalı ki bize katılasınız. Ayrıca o yamaçtan çıkmak her baba yiğidin harcı değildir, delikanlılık ister.

Bu cevaptan sonra 120 kişilik gruptan sadece 10 kişi ayrıldı . 10 kişi arasında ben de vardım . Sonradan tehlikesini gördüğüm, ağrılarım ve yorgunluklarımın sebebi olacak 1,5 saatlik kayaçlardan tırmanmak zor olacaktı .Ayrılan 9 kişi de Osmangazi Dağcı Arama Kurtarma grubu idi. Gerçek zirveye tırmanırken benim önde olmam  ne garip bir durum olsa da zirveye vardığımızda 110 kişi dönüşe geçmişti. Bu arada bizim arkadaşlar 1 saat kadar uyumuşlar .

Zirvede ziyaretçi defterine bir şeyler yazıp , madalyamı takıp arkadaşlara yetişmek için koşmaya başladım . Bir süre öncümüz Hasan Hocamızla muhabbet ettik . Keşiş tepede biraz dinlendikten sonra kalan yolu zorla yürüyerek oteller bölgesine vardık ve bir kafede çay yudumladık .

Eğlencemiz Bobo idi … Kazancımız Ukudağ’ın zirvesine 2543 metreye çıkmaktı … En güzeli de birlikte bir şeyler yapmaktı…