Uluslararası Bursa Osman Gazi Tarihi Kent Koşusu 15 Nisan 2007

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Uluslararası Bursa Osman Gazi Tarihi Kent Koşusu 15 Nisan 2007..

Hayatımın ilk yarı maratonu…Bu maratondan çok şey öğrendim…

Ben 3 km koştum ama gözlemlediklerimden çok şey öğrendim.

Yaşın ne olursa olsun,fiziki yapın ne olursa olsun,mesleğin ne olursa olsun koşacaksın inadına…

Kafa ve beli arasındaki vücudunu tamamen kaplayan numaralı tişörtü ile 7 yaşındaki çocuktan , bembeyaz sakalları ile 84 yaşındaki dedemize ; yürümekte bile zorluk çeken fiziksel engelli gencimizden , önündeki arkadaşına iple bağlı olan görme engelli gencimize,ufacık yaşlarda bir grup kızımızdan , tahminim 45 yaşındaki annemize kadar herkes gözlemlediklerimin arasındaydı.

Etiyopya’dan gelen bir genç ile konuşma fırsatı buldum.Merakımdan birçok soru sordum .

İlk Sorum :

” Buraya kadar sırf spor için mi , yoksa para için mi geldin ?

Aldığım cevap çok şaşırtıcı değildi. ” Aslında para için ama hem spor hem de para için”

İkinci sorum :

” Bu maratona hazırlık yapıyor musun? ” ( o yıllarda koşu terminolojisi , hazırlık aşamasını bilmeden)

Cevabı : ” Ben oduncuyum. Biz köyden şehire odun taşırız . Teknoloji (araba ) olmadığından  sırtımızda taşırız. Bu mesafe 10 – 40  km kadar değişir. Ne kadar  götürürsek o kadar kazanacağımız için odunları koşarak götürürüz”

O zaman anladım ki zaten bu insanların hayatları  MARATON.

ans eseri dilsiz bir engellimizle de iletişimde bulunmaya çalıştım.34 yaşında 10 km katılmıştı,dakikalarca tebrik ettim.
Etiyopyalı ile başka yabancı dil ile anlaşmak,aynı ülkede aynı dili kullanan engellimize göre daha kolaydı maalesef…Bundan da çıkarılması gerekenler olduğunu düşündüm. 

21 km ilk üçleri yine Türkiye’den çıkmadı.Rusya,Kenya,Ukrayna ödülleri aldılar.

Bir yarı maraton da böyle geçti,çok şey de öğrendim…

Bir Cevap Yazın

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

