2011 Ağustos Yıllık İzin İstanbul Ziyareti

Çalkantılı ve yorucu geçen iş hayatı  yoğunluğundan (halk diliyle koşuşturma ) sonra  yıllık izin iyi gelecekti. Yıllık izinin Ramazan ayına den getirilmesinde  yöneticiler ne kadar  iyimser bir mantık yürütseler de ben mantıklı bulmadım.

Dışarıya baktığınızda veya  dışarıyı gözlemlediğinizde ” Bu sene oruç tutan sayısı daha az” diyorsunuz , fakat bunu hangi kritere göre söylüyorlar bilemiyorum. Tamamen kişisel bir yorum mu , yoksa  “Eskiden bayramlar daha güzeldi ” gibi klişe , basmakalıp bir cümle kurmak için mi söyleniyor ?

Yıllık izinin sadece su-yüzme-plaj-bikini-güneş  zincirinden oluştuğunu düşünenlerden biri olmadığımı açıkça söylemeliyim. Benim için ziyaret , doğa yürüyüşleri , hobi merakları  daha önde geliyor. Ramazanla birlikte yıllık izin planım olmadığı gibi düşündüğüm birkaç ziyaret ve evde yapacaklarımdan ibaret bir tatil olacağını tahmin etmek kolaydı.

“Hayatın en güzel anı her şeyden vazgeçtiğiniz zaman sizi hayata bağlayan biri olduğunu düşündüğünüz andır.”  diye bir söze var.Ben de kendimi hemen hafta sonu planı yaparken buldum.

Cumartesi gününü en azından birazcık uyku (ki Ramazan ayının en büyük sıkıntılarından biridir) ve ev işlerine ayırmak , Bursa’da birkaç iş yapmak için Perşembe’den ayırmıştım. Fakat  Cumartesi – Pazar  seçimini iyi kullanmalıydım ,çünkü  insanlar  çalışıyorlardı. Cuma’dan plan yapmaya koyuldum . Öncelikle Serhat , Hikmet’in çalışıp çalışmadığını , Caner ‘in Pazar veya Pazartesi  gelebileceğini , Aslı ve Kadir’in  hangi günlerinin boş olduğu , Derya ‘ların  hangi  gün gelebileceğini  öğrenerek işe başladım. Detay gibi görünse de insanlar plan dahilinde daha mutlu olacaklarını  eklemeliyim.

Hülya ablamın Cumartesi ve Pazar’ını bana ayırması , Aslı’ların  Pazar gelemeyişi , Hikmet’in Cumartesi-Pazar iftara davetli oluşu , Serhat’ın hafta sonu müsait olması , Derya’nın şehir dışında olması , Caner’in Pazartesi için uygun oluşu , Deniz’in Bozcaada’da olması  nedeniyle  Cumartesi Mind Sports iftarı , Pazar Serhat ile , Pazartesi de  Uludağ Endüstri , Salı günü de  Burcu ‘larla plan yapmaya karar verdim. Zor ve yorucu olacağını biliyordum, çünkü farklı kişilerle farklı planlar yapmak kolay değildi.

Hülya ablamın Aslı-Kadir yeni çiftine iftar verme isteğiyle uzun telefonlaşmalar sonucu Bursa’dan 14.30 binişimin sonucu olarak Mecidiyeköy Cevahir ‘de Sadık Efendi restaurantta buluştuk. Erken giderek  Hülya ablamızın başarı hikâyesini  şaşkınlıkla dinledim. Erken yaşta evlenen, evlendiği yıllarda  çalışan ,akşamları da  okula giden  ,kendinden emin kararları veren , duygusal boyutta birçok evre geçirip  28 yaşında  kendi işini kurarak  başarıyı yakalamış , 3 zeki evlat yetiştirmiş örnek  bir iş kadını , anne…2 saatte anlattığı özeti burada  1 paragrafta anlatmak  yaşananlara , başarı hikayesine haksızlık olur. Fakat şu sözü size verebilirim ki yaşadıklarını kitap / blog haline getirince kendi sayfama koymaktan gurur duyacağım.

Aslı ve Kadir  iş sosyal ağı üzerinden , Mind Sports grubunda tanışan ve evlenen bir çift. Aslı , aynı zamanda Mind Sports yöneticisi. Bu ağ üzerinden tek yaptığımız hobi çerçevesinde oyunlar oynarak , zihnimizi aktif tutmak . Bu grubu kurma nedenimizin baş aktörleri de  bu iftar sofrasındaydı. Salak bir Zeka Oyunları adminin tartışma sonucu gruptan ayrıldıktan sonra Hülya ablamızın da desteğiyle bu grubu şekillendirip yeni grup yarattım ve “Akıl Sporları” anlamına gelen global bir grup kurdum . Daha önce tanışmadığım ama tartışma sırasında bana destek olan Aslı ‘yı ise ileride co-moderatör yapacaktım.

İftar boyunca Sadık Efendi garson şef ile uğraşmamız, iftarı daha da renklendirdi. İftar gündemimiz yeni evli çiftler ve Mind Sports geleceği, ticari boyutu idi. İftar sonrası  yine Cevahir’de Starbucks’ta  kahvelerimizi yudumlarken bu konuyu detaylı olarak konuştuk. Hülya ablamızın düşüncesi netti : “ Bu işi hobi olmaktan çıkarıp, ticari tarafını düşünmenizi tavsiye ediyorum. Bu anlamda da gerekli desteği vermeye hazırım”  . Bu konuda biraz tecrübem olmam nedeniyle bazı güç durumları ekledim. Hasan Yurtoğlu arkadaşımın birçok başarılı projesi mevcut. KPSS kitabı yazmış, birçok yarışma sorularının kontrolünü yapmış, dünya olimpiyatlarına katılmış, zeka oyuncakları tasarlamış, dergilerde soru hazırlamış  başarılı bir baba . Şimdilerde ise TRT’de yayınlana bir yarışmanın program yöneticilerden biridir. Zeka oyuncaklarını üretim ve pazarlama işine girdiğinde  üretici firma bulmasının zorluklarından bahsetmiş , uzun uzun konuşmuştuk. O nedenle bu tür zorlukları da dile getirmek durumda kaldım.

İftar sonrası Hülya ablamızı uğurladıktan sonra, Aslı ve Kadir ile Metrobüs’e binerek karşıya geçtik. İnsanların metrobüslerdeki  durumu ile trafikteki karmaşayı  gördükten sonra  dünyanın ilk 10 şehri arasına aday gösterilemeyeceğini  tahmin etmek zor değil. Yol boyunca uzun zamandır görüşmediğimizi , bundan sonra neler yapabileceğimizi konuştuk. Aslı’lardan ayrıldıktan sonra E5’ten beni Hikmet aldı ve Serhat’lara gittik.Uzun zamandır böyle bir iftar-sahur yapmadığımızı hatırlayınca iyi ki  bu İstanbul gezisini yaptığımızı konuştuk. O gün sabahlayarak ve ardından sahur yaparak Pazar günü güzel bir uyku çektik. Pazar günü  iftarı evde yapacak olmamız ve benim  giderken Serhat’a yemek yapıp gitme düşüncemden dolayı  akşama yemek yapmaya karar verdik. Doyurucu ve dengeli beslenme amaçlarını güden  “TÜRLÜ” yemeği en cazip seçenekti. Patlıcan ,fasulye , patates , biber , domates , soğan , et  ve baharattan oluşan yemeğimizin yanına  pilav da yaparak  güzel bir sofra hazırladık. Afiyetle yemeğimizi yedikten sonra  Göztepe,Ümraniye  civarında  masa tenisi oynayabileceğimiz yer aramaya başladık . 3-4 yere gittik ama hep olumsuz cevap aldık.

Pazartesi günü ise  Uludağ Endüstri buluşması olacaktı . Caner karşıdan geçecek , Kadıköy’de buluşacaktık. Fakat öğleden sonra  Caner arayıp , problem çıktığını iletince biz de evde geçirmeye karar verdik. Fatih ve Hikmet’lerin evine gitme planları yaparken dün 3 günlük yaptığımız yemek iftar menümüz oluverdi :)

Pınar’ın aniden arayıp , beni kötü şekilde rüya gördüğünü söylemesi de  bu İstanbul turunun en garip tarafıydı. Pınar güçlü sezileri olan (deneyimle sabittir) bir kız olarak  abimin 1 gün önce bayıldığını (1 hafta sonra da damar tıkanıklığı açılmıştı) bilmiş oldu. Salı günü  iftar için söz verdiysek de Serhat’ın karşıya geçemeyecek /yetişemeyecek olması nedeniyle iptal edip Burcu-Ömer çiftine söz verdik. 270.000 TL’ye aldıkları  havuzlu , çocuk parkı bulunan evleri görmeye değerdi. Tatillerini yurtdışı gezileriyle kullanan , biribilerini seven örnek bir çift olmaları , samimi arkadaşlar olarak görmem nedeniyle her İstanbul turunda göreceğim çifttir.

Çarşamba günü 06.30 ‘ta kalkarak  Kozyatağı’ndaki Nilüfer servisine binerek  eve döndüm. Bursa’da Little big kotlarından 2 adet alarak eve döndüm.

Yıllık iznimi bu şekilde geçirmekten yana kullanan biri olarak iyi bir tercih yaptığımı iletmeliyim.

Şu sözü de eklemeden geçmeyeyim :

Dostunuzu sık sık ziyaret edin çünkü, üzerinde yürünmeyen yollar diken tutar.