Reklam Gelirlerinin Terazi Görevi

2008 yazında severek izlediğim 9.90 francs (2007) _7.1 reklam konulu filmi , internetin yaygınlaşması  , küreselleşme ve son yıllarda USA ve Avrupa krizlerini de dikkate alarak tekrar izledim. Yüzyıllar önce önemli olan , hala en büyük gücü elinde bulunduran reklam piyasası  kolay kolay liderliği bırakacak gibi de görünmüyor .  

Film anlam ve verilen mesaj açısından yeterli , fakat  senaryo ,  bazı sahneler  reklam dünyasına yakıştıramadım. Daha özgün, yaratıcı bir senaryo beklerdim.

Reklam tarihini internetten araştırdım. Reklâm fikri ve anlayışı insanlar arasında alışverişin başlamasıyla beraber doğmuştur. Matbaanın bulunması ve kitle iletişim araçlarının hayatımıza girmesiyle birlikte reklâm için yeni bir çığır açılmıştır. İlk duvar afişinin basılmasının ardından gazeteler de reklâm mecrası olarak gelişmeye başlamıştır. 17. yüzyıldan itibaren çay, kahve, çikolata, ilaç reklâmları ve muhtelif ilanlar gazetelerde yayımlanmaya başlamıştır.
1920´li yıllarda radyo yayınlarının yaygınlaşmasıyla birlikte radyo reklâmları doğmuştur. Amerika´da 1927’de radyolarda 4 milyon dolarlık reklâm yapılırken, 1963’de bu rakam 779 milyon doları bulmuştur. Televizyonun yayın hayatına girmesi ise reklâmcılığı bugünkü durumuna getiren en önemli etken olmuştur.

 Sadece ABD’de 1963’te televizyon reklâmları 2 milyar doları aşmıştır. Reklâmın televizyon mecrasında bu hızlı yükselişi sonucunda gazeteler ve radyolar bir anlamda reklâmcılar için gözden düşmüştür. Çünkü artık günümüzde her evde bir veya iki televizyon alıcısı bulunmaktadır. Bugün tüm dünyada yaklaşık 1 milyar televizyon var.. Televizyon en fazla izlenen ve bu bakımdan etkinliği en yüksek olan kitle iletişim aracı haline gelmiştir. Bu da reklâm veren açısından televizyonun cazibesini artıran en önemli unsurdur.

En küçük olumsuz söylentilerde bile, firmaların öncelikli olarak tasarrufa gittiği harcama kalemi, reklâm harcamalarıdır. 2007 yılının sonlarına doğru tüm dünyayı etkisi altına alan küresel kriz nedeniyle, ülkemiz de reklâm sektörü bundan olumsuz etkilenmiştir. 2008 yılı da reklâmcılık açısından kayıp bir yıl olmuştur. Ancak geçtiğimiz yıl ve bu yılın ilk 4 ayındaki gerçekleşmeler bu sektör için umut vericidir. Bu yıl tüm dünyada reklâm sektöründe yüzde 5’lik büyüme beklenirken, yapılan araştırmalar ve ileriye dönük tahminler, önümüzdeki dönemde Türkiye’de reklâm harcamalarının iki haneli büyüyeceğinin işaretlerini vermektedir. Bildiğiniz gibi Türkiye’de reklam harcamaları 2009 yılında 2.7 milyar TL. Düzeyinde gerçekleşmiştir.

2010 yılı verilerine bakarak dünyanın  reklam gelirlerini buldum .

2010 yılı  Global Advertising Spending ( Reklam Harcamaları) 474 Billion US $  .

Peki bu yüksek maliyetler neden harcanıyor ? Bu kısımı irdelemek  bizi de ötekileştireceğinden biz “Neden bunun sadece %10 açlık ve sefaleti önlemek için harcanmıyor?”  diye soralım .

Geçmiş yıllardaki  aç insanların oranlarını FAO(Food and Agriculture Organization) sitesinde bulabilirsiniz.

Tüm ülkelerdeki lüks harcamaların  , belirli ciro kazançları olan firmaların bu reklam harcamalarının  ve reklam sektörünün aldığı yüksek gelirlerin çoğunluğunu  bu kuruluş için havuz fonu oluşturulsa  iyi olmaz mı ?

 

 

 

İkinci bir seçenek ise  yandaki  resimde yer alan   bölgeleri kalkındıracak yeni yatırımların yapılması olacaktır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

%d blogcu bunu beğendi: