27_05_2012_Çayırova_21K

2012 Runtalya maratonu sonrası  , Bozcaada ve  Çayırova yarı maratonlarını koşmak  hedeflerimin arasındaydı.

Sakatlık nedeniyle  Runtalya’da yarı maraton , Bozcaada’da 10 K  koştum. Bu iki hedef düşüşünden sonra  Çayırova’da yapılacak olan 21K yarı maratonu koşanların ilklerinden olacaktım . Daha önce başlayan hafif diz ağrısı  Bozcaada  sonrası dönemde  arttı , takip eden hafta  en uzun koşum 12K  oldu . Ertesi hafta Salı günü  sadece 10K  , 2K düşük tempoda olmak üzere yine 12K koştum.Anladım ki  bu kadar  eğimli bir parkurda  bu diz, ayakla koşmak riskliydi. Kararı vererek  Cumartesi’ye kadar koşmamış , Cumartesi sadece 6K  ısınma koşusu yapmıştım.

Pazar günü kayıtta 21K ‘yı 10K çevirecektim. Onun yüzünden koşu çorabını , şapkamı almadım fakat  10K koşu tişörtümü yanıma aldım. :) (Gerçi pamuklu askılı birşey alacaktım :P)

27 Mayıs Pazar günü saat 04:00 gibi  yola çıkıp 06:30 gibi  kahvaltı yapmak, çay içmek için Kocaeli şehir merkezine girdik. Açma-simit yapan yerler  “Biz şimdi servis yapamayız, işimiz var ; fakat alabilirsiniz” gibi  garip bir cevapla karşılaşınca yolda yiyerek ve gülüşerek devam ettik. Kayıt yerine gelen ilk kişiler bizdik ve  ben 21K 10K  çevireceğimi ilettim. Görevli gayet sakince : “Şu andan itibaren kayıt değiştiremiyoruz” . Sakatlık , zorunluluk derken ikna edemedim :) Koşabileceğimi  biliyordum ama hem riske atmamak istiyorudum  hem de  hiç idman yapmamak beni korkutuyordu .Sonuçta  karar verip 21K koşmak için ısınmaya başladım .

Koşu içerisinde iki yana bayrak açıp saatlerce bekleyen kız görevliye “Senin işin daha zor” , izleyicilerin birinden kesme şeker alan bir gence ” Dopingi aldın hızlan artık gülüşmeleri” , … gibi motive edici  sözlerle  yarış daha keyifli hale geldi.

Koşu sırasında  aksaklıkları sıralamam gerekirse ;

1) Madalya sayısının iyi hesaplanması ve kontrol altına alınması gerekirdi.

2) Koşu sonrası muz,meyve suyu kalmaması nedeniyle zor anlar yaşandı. Yarış öncesi bu torbaların şuursuzca dağıtılmasının sebepleri  araştırılmalıdır.

3) 21K yarı maratonunda km taşları olması gerekirdi.

4) Çayırova yolları tekrar gözden geçirilmeli  daha düz yollar bulunmalıdır:)

5) Yarış sonuçlarının daha hızlı yayılması , daha görselliğe kavuşması için  projektör ve SMS sistemi  önerilir.

Koşu sonrası 59 yaşında altında kumaş pantolon , üzerinde yakalı gömlek olan , köyden birini anımsatan bir abi yaş gruplarının nasıl , ne şekilde olduğunu sordu. Biz de tek tek açıkladık ve ben seneye artık koşması espirisi  yaptım. Meğer abimiz  Avrasya’yı 01:12 , Osmangazi’yi 01:12 , Çayırova’yı 01:47 ile bitirmiş. Biz şok içinde  şaka yapıp yapmadığını anlamaya çalışıyoruz. (bu arada adam en fazl 8 km rastgele koşup idman yapıyormuş :)) Şaşkınlıklar içinde yaş gruplarını öğrenen abimiz son espriyi de patlatıyor : ” Seneye kesin kürsüye çıkarım , 60 yaş grubuna girerim” ..Alttaki linkte bununla ilgili bir  karikatür yayınlamıştım. Gülüşerek ayrıldık . http://www.dailymile.com/people/SedatE/photos/266695

Güzel arkadaşlıklar edinip , tekrar yola çıktık.

Hazırlıksız da olsam zoru başarmak  güzel , gurur verici …

HR-Pace grafiği

2 Responses to 27_05_2012_Çayırova_21K

  1. Mehmet Adem Şengül diyor ki:

    Aynı adam mıdır bilmem ama 2 yıl önceki bozca ada yarışında, sizin tarife uyan bi adam, ayaklarında da kunduralarıyla, beni geçip gitti. Önce delinin teki millete uymaya çalışıyo, birazdan kesilir diye düşündüm ama adamı daha sonra bitişte gördüm ?

  2. Oyun Merdiveni diyor ki:

    Kundura ile koşup koşmadığını bilmiyorum ama yurdum insanı olduğunu söyleyebilirim.

Bir Cevap Yazın

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

