Bankamatik ve süper marketler yanlış para üstü verirler mi?

İlginç bir soru olmasına karşın , iki sorunun cevabını da deneyimlerimle anlatma şansım var.

İlk başta süper marketlerin yanlış yapabileceği olasılığı bulunsa da bahsedeceğimiz alışveriş merkezi 2011 Bursa’nın ilk 250 firmasından 17.si olan büyük bir alışveriş merkezidir. (http://www.ilk250.org.tr)

Pazar sabahı 65 dakikalık , 10 km koşumdan sonra simit almak için girdiğim alışveriş merkezinin genç kasiyerine 20 Tl vermeme rağmen fişe 10 TL yazdı , para üstünü de 10 TL eksik verdi. Fiş ile birlikte parayı (ki kağıt para yokmuş) cebime koyduğumu zannederken yolda fişte 10 TL yazdığını gördüm ve para üstünü de 10 TL eksik verdiğini farkettim.

Bu tür beyanlar hep birilerinin canını yaktığından konuyu gündeme getirmeyi  pek sevmem ama emin olduğum bir durumun da peşinden gitmemin şart olduğunu biliyorum.

Tekrar alışveriş merkezine giderek durumu anlattım , fişi iade edip  telefon numaramı verdim. Bugün arayacaklar ve netleştireceğiz.

Bu olay  bugün (07/10/2012) yaşanınca 2001-2002  yıllarındaki bankamatik olayı aklıma geldi.

Günlerden Cuma günüydü . Ders çıkışı ailemin yanına gitmeden önce parça çekmek için ana yol üzerinde kapalı olan bankamatikten para çekmek için girdim.

Paraya ihtyiacım olur diye 100 TL tuşuna basıp parayı çektim . Genelde üstün körü saydığımız veya hiç saymadığımız parayı o gün saydığımda 80 TL olduğunu farkettim.

1) Etrafıma baktım , kapalı bankamatikte benden başka biri yoktu. Sadece kapıda bekleyen bir müşteri daha vardı.

2) Yere baktım , yerlerde kağıt para yoktu.

3) Paraların birbirine yapışma ihtimaline karşın paraları tekrar kontrol ettim ,problem yoktu.

4) Acaba “80 TL çekmek için tuşladım” ya da “yanlışlıkla 80 TL mi tuşladım” diye ekstreye baktım . Ekstrede ” Evet evet gördüğünüz 100 TL” şeklinde bağırır gibi 100 TL vardı.

Finaller bitmiş , yorgunluk çökmüş bir durumdan sonra bu olayı analiz etmek zordu.Belki de yanlış yorumlar yapıyordum.

Dışarıdaki müşteri olmasaydı aynı döngüyü bir daha kontrol ederdim ama adam zaten beni 10 dakikadır hayretle izliyor , müdahale etmiyordu.

Dışarı çıktıktan sonra olayın garip olduğunu , daha önce böyle birşey yaşanıp yaşanmadığını düşündüm. Yolculuk sırasında birkaç arkadaşıma sordum ama hepsi de gülerek ” Öyle şey olur mu , bankamatik adı üstünde otomatik işlem yapıyor” dediler.

Teknoloji ile kendime öz güven arasında bocalamaya başlamıştım ama haklı olduğumu , peşinden gitmem gerekliliğini biliyordum.

Ailemin yanına gittiğimde Pazartesi ilk işim bankaya gidip durumu özetlemek oldu. Aynı tepkiyi bankacı arkadaş da verip ” Ben hiç karşılaşmadım ama dediğiniz gibi gün sonlarında hesap hareketlerine baktırabilirsiniz” En azından mantıklı olarak  muhasebe dersinde KASA HAREKET mantığının bankalarda da olduğu düşüncemin doğru olduğunu artık bu ipucu üzerinden gideceğimi biliyordum. Farklı iki bankaya gidip böyle bir yaşanıp yaşanmadığı merakını gidermeye çalıştım ama kimse bu tür olay yaşamamıştı.

Bursa’ya döndüğümde ilk işim bankama gidip durumu özetlemek oldu . Durumu özetlerken özellikle dümenler çevrilen Türkiye’de bu gözle bana bakmalarını yadırgadım . Doğru çıkma ihtimali belki hiç yoktu ama ben o “hayır öyle bir şey yok” cevabını almaya hazırdım.

Banka içerisinde o güne ait ruloların tamamı açıldı ve kedi oynatır gibi tüm bankanın içerisi bu rulolarla döşendi. O tarihi bulup kontrol etmeleri 1,5 saat civarında sürdü. Bayan bankacı kritik cevabı sonunda verdi .

Evet beyefendi , o güne ait 20 TL fazlamız görünüyor. Tespit etmek , paranızı alabilmek ve sizlerle görüşmek için merkez binamıza gitmeniz gerekiyor.” Bu cümleden sonra sevinç nidasını içten içe atarak ,zafer turuna döndüm.Fakat kimse bu sevincimi göremedi.  Soğukkanlılıkla ” Teşekkürler , bugün paramı alabilir  miyim?” dedim ve çıktım.

Merkez binalarına her ne kadar 2 kere gitsem de özür dileyerek 20 TL hesabıma yatırdılar.(Gittiğim bankaya ulaşabilmek için  en az 2 – 3 araçdeğiştirmek durumundasınız. Haliyle parayı alabilmek adına o günün parasıyla 12-15 TL toplamda harcamıştım) Fakat iş 20 TL almaktan çok emin olduğun bir konuyu açıklığa kavuşturmaktı.

Siz siz olun , eminseniz  sadece kendi sesinizi dinleyin.

Richard Bernedici ‘nin dediği gibi ,

İnsanın yapabileceği en büyük fenalık, kendisine olan güvenini kaybetmesidir.

İnanın , çünkü sizi en iyi bilen sizsiniz.

Kendinize inandığınız sürece başarılı olursunuz.

Michael Korda demiş ki :

Başarıya ulaşmak için öncelikle başarabileceğimize inanmamız gerekiyor.

To succeed, we must first believe that we can.

Michael Korda

Not : …. Bankası’nın ATM’si Para Üstünü Vermedi!  Göz atmanızda yarar var.

http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1386758/yapi-kredi-bankasinin-atmsi-para-ustunu-vermedi/t1ams

Bir Cevap Yazın

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

