Yarı Maraton Koşarken Ne Kadar Su İçmeliyiz?

Koşu yapmayı seviyorum.Koşunun yararları konusunda birçok kaynak , birçok bilgi internetten bulabilirsiniz. Koşularınızı koşu organizasyonlarla (yarışma,festival siz nasıl ifade ederseniz..) süslemeniz sizin koşulara olan devamını sağlıyor. Koşu organizasyonlarını ben hem bir tatil hem de ödül olarak görüyorum.

Görsel

Koşu organizasyonları (küçük olanları saymazsak) 10,15,21,42 km şeklinde sıralanıyor. Ben genelde 21K,10K ‘yı tercih ediyorum. 42K’nın zahmetli  antreman dönemi , ciddi alan saatler dikkate alındığında disiplin gerektiriyor.

21K koşan biri olarak populer koşu sitesinde (www.runnersworld.com) bugün yayınlanan yazıyı özetlemeye çalışacağım.

Görsel

Bu çalışma 21K koşarken 2 etkin yol izleyebileceğinizi iletiyor ,

1) Susadığınız zaman su alırsınız.

2) Etkin bir su içme planı yaparsınız.

Görsel

Kanadalı araştırmacılar 10 koşucuyu 86 derece , 42  bağıl nemde (ki zor bir atmosfer) , 2 yarı maratonda izlediler.

Bir yarı maratonda koşucular susadıklarında , diğer yarı maratonda ise vücut  ağırlığının %1 ve üstü oranında  su kaybı olduğunda su içtiler.

Önceden yapılan çalışmalar  koşu yaparken vücut ağırlığının %2 ve üstünde su kaybı olduğunda performansın düştüğü gözlemlendiğini ortaya koyuyor.Çalışmaya göre koşarken susuz kalmaları durumunda koşucu vücutlarının %3 ağırlığında su kaybı olduğu gözlemlendi.

Az su içmenin çok fazla fizyolojik stres yarattığı açıktır. Fazla su içmenin de performansı arttırdığı görülmemiştir. Susadıkları zaman su içen koşucuların kalp tım hızlarının daha yüksek olduğu tespit edildi. Bu konuyla ilgili çalışmalar sürmektedir.

Çalışmaya göre %2 su kaybı olacağı kiolmetreyi yaklaşık tahmin etmek gerekiyor. Bu süre de benim tahminimce 10KM ve üstü civarındadır.

Bugüne kadar da  10 adet resmi yarı maraton koştum. Ben her 5 km de birkaç yudum su alarak ya da sadece serinlemek için alırım. Bu şekiilde araştırmadaki 2.grubun yaptığı %1 su kaybı olduğunda düzenli bir su alma politikası geliştirmek en optimum yol oluyor.

Kaynak :

http://www.runnersworld.com/drinks-hydration/how-much-should-you-drink-during-a-half-marathon

İlginizi çekecek diğer yazılar :

http://www.runnersworld.com/drinks-hydration/8-hydration-myths-busted

http://www.runnersworld.com/drinks-hydration/study-hydration-guidelines-overstate-athletes-fluid-needsGörsel

How Much Should You Drink During a Half Marathon?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

RunBursa

" Koş Bursa "

Traveller Goat | Gezgin Keçi

Traveller Goat's Fancy Land

okarakaya

Özge Karakaya Akyüz

Uzun Patika

Can Berk, spor ve yaşayarak öğrendiğim/öğrettiğim şeyler hakkında bir blog

Duygu | kurgusaldönüşüm

''Bütün bu yazdıklarım belirli bir anlamda, anlamsız ''

Hayata Dair...

Hayata Dair...

Prakkypedia

Corporate communications + Public Relations Adelaide

BİLİMSEL FELSEFE

KARANLIĞA MEŞALE

Mind Hacks

Neuroscience and psychology news and views.

MİNİKLER VE ANNELERİ

ANNE-ÇOCUK EĞİTİM BLOĞU/Çocuk ve eğitime dair...

yaz-gi

Kişisel Gelişim, Girişimcilik Hikayeleri ve hayata dair herşey - Meral Varuy

Sedat Eser

Hayata dair...

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Max Dunbar

'Fiction is the truth inside the lie, and the truth of this fiction is simple enough: the magic exists'

%d blogcu bunu beğendi: