Çocuklar İçin Satranç Uygulamaları ve Siteleri

Öncelikle en sık duyduğum sorulardan biriyle başlayayım

  • Çocuğumun satranç dersi almasını istiyorum. Nereye kayıt etmeliyiz , nasıl bir yol almalıyız?

* * Detaya inmeden basitçe cevap vermek gerekirse çocuğunuzun okulunda satranç ile ilgili bir yapı varsa , o yapı içerisinde öğrenmesi ve bu konuya ilgisi giderek artıyorsa , ilerletebilmesi için size en yakın kulüplerden birine götürebilirsiniz. Bütün kulüpler başlangıç için iyi bir eğitim yeri olup ,satrancın kişiliğe yansıması sürecini okul,kulüp ve sizin beraber takip etmenizde fayda var.

Okuldaki eğitim yeterli veya özel eğitim kurumu dışında ben de çocuk ile öğrenmek istiyorum derseniz , bu kısa yazı sizin için ;

Öneriler :

  • Türkiye Satranç Fedarasyonu’nun 2019 Eylül ayında başlattığı Türkçe eğitim materyali tüm yaşlar için hazırlandı. Milli Takım Kampından da tanıdığımız Emrah Hoca’nın akıcı anlatışı ile Türkçe isteyenler için güzel bir kaynak.
  • Chesskid : Dünyada en popüler sitelerden biri olup , animasyonlarla en küçük yaş aralığına da uygun.
  • Uygulama olarak ilk önerim : Günümüz Dünya Satranç Şampiyonu Magnus Carslen’in Magnus’ Kingdom of Chess , introsunu ekledim.
  • Chessable : Kitaplarını çok beğendiğim , ayrıca kitapların çoğunun videosunu da izleyebileceğiniz geniş kaynakları olan satranç sitesi ve uygulamasıdır. Kursları burada bulabilirsiniz.
  • chess24 , chesscom , chessbase , lichess benim de kullandığım hem eğitim için kullanabileceğiniz hem de oyun analizleri yapabileceğiniz sitelerin başında geliyor. Başlangıç eğitim videoları da olduğundan çocuklar için de uygundur.

Benim gibi kitaplar olmazsa olmaz diyenlerdenseniz :

Türkçe kaynak : Analiz yayıncılık ve Satranç Okulu marketlerin serisini beğeniyorum. İngilizceniz varsa birçok pdf kitap internette bulabilirsiniz. Kitap önerisi ve pdf kitap isteyenler mail (sdteser@hotmail.com) adresime iletebilirler.

Daha iyi bir satranç oyuncusu olmak için 10 ipucunu buradan okuyabilirsiniz.

Düşüncelerinizi paylaşın :)