La migliore offerta (En İyi Teklif) _ 2013 Filmleri

 

2013 senesinde  film sonu performansı en iyi olan filmlerden biri olan La migliore offerta Türkçesi En iyi Teklif  bahsetmeden 2013 yılını bitirmenin doğru olmayacağını düşündüm.

İtalyan yönetmen Giuseppe Tornatore ile bu filmde tanışmış oldum ve kısa zamanda diğer filmlerini de izleyeceğim.

 

fullhd-en-iyi-teklif-la-migliore-offertla_migliore_offerta_ver2_xlg1

Bu film benim için şu yönüyle farklı : Ünlü ve işinde oldukça başarılı bir açık artırmacının hırsı, takıntıları ve tutkularını anlatan film, alışkın olduğumuz Avrupa suç temasına yakın bir öyküyü İngiliz oyuncular ve İtalyan bir yönetmen eşliğinde, Amerikan ekolüyle anlatması farklı bir hava getirmiş fakat yönetmeni farklı kültürlerle beslenen yapısı nedeniyle kutlamak gerekiyor.

 

1417563_255237017966288_675640210_o

Geoffrey Rush’ın hayat verdiği açık artırmacı Virgil, çok keskin kuralları olan ve buna bağlı olarak başarısı elit çevrelerce takdir edilen bir iş adamıdır. Sanata verdiği değer bununla sınırlı kalmayan yaşlı adam aynı zamanda değerli kadın tablolarına da tutkuyla bağlıdır. Bir gün kendisine gelen telefonda genç bir kadın, ölen anne ve babasının malikanesindeki antikalara değer biçmesini ve onları kendi adına satmasını ister. Virgil ne yaparsa yapsın gizemini koruyan ve kendini saklayan bu kadın, zamanla yaşlı sanatseverin en büyük tutkusu haline gelir.

 

Kinostarts - "The Best Offer - Das höchste Gebot"

 

Filmi izlerken siz de birkaç defa ters köşe oluyorsunuz. “Aşk taklit edilebilir mi?” filmi izlerken sorduğum soru bir an Virgil’in ağzından çıkınca şaşırmadım dedim. Gizemli kadının kim olduğunu , fiziğini düşünüyorken diğer olayların sadeleğiyle sizleri yormayan bir film. Ayrıca filmde  çekicilik ve kadın gizemi ön plana çıkabilecekken ana karakter çevresinde işlenerek cesur bir adım da atılmış.

bestoffer-620x377

Diğer filmler gibi film sonu anlatılarak değil , bulmaca çözer gibi film kareleriyle süslenerek izleyiciye bırakılmış. Film müziklerini (Ennio Morricone) de oldukça beğendim.Filmin sanatsal yapısıyla bütünleşik olmuş.

Kurgu açısından film sonu performansını ortaya koyan , suç işlemenin çevresinde dönen olaylar zinciri sanatçı kişilikle zekice bu kadar güzel ortaya konabilirdi.

Düşüncelerinizi paylaşın :)